Sælg mere med et display køleskab

Sælg mere med et display køleskab

Man skal vidst ikke være professor i adfærd for at kunne konkludere at jo pænere et produkt et præsenteret jo bedre sælger det. Man skal heller ikke være professor for at vide at kolde drikkevarer og f.eks. sandwich er bedre end lunkne, både for smagen men også for fødevaresikkerheden.

Derfor benytte mange takeaway steder sig at et display køleskab, som netop har de 2 nævnte formål.

At køle madvarer eller drikkelse så det holder længere og smager bedre, samt at vise det der kan købes fra dets bedste side, og de må man sige et display køleskab gør.

Forstil dig dette: Du er tørstig, det er sommer og du kommer ind til den lokale kiosk, du spørger om hvor der er drikkevarer og du får at vide at de står helt kolde inde i display køleren nede i hjørnet. ”fedt” tænker du, ”en kold cola er lige hvad jeg har brug for”. Du kan se colaen og du rækker ud efter den, men faktisk kan du også se at der er så meget andet lækkert inde i skabet, måske kunne du virkeligheden også drikke en fax også.

  • Her hjælper et display køleskab dig som forretning med at sælge flere varer til kunderne ved at have et stort udvalg. Du præsenterer varen bedre da det er vist bag en stor flot rude som er belyst af LED og du har endda kolde drikkevarer, som er klar til at slukke tørsten hos din kunde.

Det er altså Win/Win, kunden for det han vil have, og endda koldt og du får en glad kunde som måske lader sig friste og køber mere end først planlagt.

Drikkevare i en kiosk er ofte det man kalder for FMCG som står for Fast Moving Consumer Goods, og er kende tegnet ved en meget kort besluttelsesproces (f.eks. hvor meget overvejelser er der når du skal købe en cola vs. købe et tv) ofte er FMCG meget impuls og lyst styret og igen det at colaen er kold, det at du kan se den, og den er i den billige prisklasse gør at den ryger hurtigt fra display køleren til indkøbsposen.

Rent statistisk så er 50% af alle indkøb hos forbrugerne ser man på et helt år FMCG-vare, og igen derfor skal de bare være til rådighed og præsenteres pænt skulle en kunde få lyst til et impulskøb.

Selvom du måske ikke lige tænker du skal sælge drikkevare, så tænk alligevel over hvorfor der f.eks. i byggemarkedet ofte er en tøndekøler ved kasserne. Så står der alligevel, der er varmt og hvorfor ikke tage en vand, det er jo kun 10 kroner og du er alligevel tørstig, eller som tidligere nævnt lige tage en cola med, den der is kolde cola der bare smager godt og slukker tørsten.

Så tænk over dine kunders impulser og giv dem mulighed for at købe det de har lyst til.