Derfor er en hjemmeside er ikke blot en god idé – det er et must

Derfor er en hjemmeside er ikke blot en god idé – det er et must

I gamle dage talte man tit om, at det kunne være en god idé at have en hjemmeside til sin virksomhed. I dag taler man ikke længere om det er en god idé, men mere om det er et must.
Begrundelsen skal findes i, at vi som mennesker i dag er langt mere digitale end vi var for bare 10 år siden og vi i dag befærder os langt mere på nettet end vi nogensinde har gjort. Og det er ikke en trend som pt. ser ud til at gå nedad, tværtimod.

 

Mund til mund har altid været en god og positiv ting som virksomhed, men der er i dag også en begrænsning på, hvor mange munde man kan komme forbi og dermed hvor mange kunder man som virksomhed kan få.

 

Langt de fleste af os laver i dag en Google søgning eller ser noget på Facebook, som gør, at vi hopper ind på den pågældende virksomheds hjemmeside og dermed bliver kunder hos dem.

Vi er heller ikke så loyale som kunder, som vi var engang, da vi i langt højere grad har flere alternativer og dermed nemmere kan skifte mellem de forskellige leverandører på markedet.

 

Det handler ikke om at være online – men hvordan du er online

 

Hos virksomheden Createrz som er et webbureau i Aalborg, hjælper man mange små og mellemstore virksomheder med, at komme online. Her siger man, at det ikke længere handler om at være online – da vi alle er online – men mere om hvordan man som virksomhed er online og kan differentiere sig i sin branding og dermed bedre kan få sin andel af kagen af kunder.

 

Der er flere måder man kan vælge at skille sig ud, men det skal selvfølgelig ligge i tråd med hvad man laver som virksomhed og dermed følge virksomhedens DNA.

Samtidig handler det om at have en stærk branding profil, som gør, at man i langt højere grad også kan score sig nogle gode organiske resultater, uden at bruge så mange kræfter og måske penge på dette.

 

En god branding profil, som gør det attraktivt for virksomheder at bruge ens hjemmeside som kilde eller henvisning gør det nemlig også nemmere at få nogle gode organiske placeringer og dermed kunder og så har man pludselig forøget sin virksomhed hele vejen rundt, blot ved at tænke på ”hvordan” man er online og ikke blot ved at tænke ”skal jeg være online”.